Automobilist rijdt in op agenten, twee gewonden
- Redactie
- 21-06-2026
- 112
TIEL - Twee politieagenten zijn in de nacht van zaterdag op zondag gewond geraakt nadat zij werden aangereden door een automobilist op de Nieuwe Tielseweg in Tiel. De bestuurder, een 35-jarige man uit Maurik, is aangehouden.
Het incident gebeurde kort na middernacht. De agenten waren bezig met een melding en bevonden zich op het trottoir toen de auto op hen afreed. Beide agenten liepen daarbij verwondingen op.
Een van de slachtoffers kon ter plaatse worden behandeld door medisch personeel. De andere agent is voor verdere behandeling naar het ziekenhuis gebracht. Over de ernst van de verwondingen heeft de politie geen nadere informatie bekendgemaakt.
De bestuurder werd direct aangehouden. Hij wordt verdacht van rijden onder invloed en gevaarlijk rijgedrag in het verkeer. De man zit nog vast terwijl het onderzoek naar de toedracht van het incident loopt.
De politie roept getuigen op zich te melden. Ook mensen die beschikken over camerabeelden, zoals opnames van deurbelcamera’s of dashcams, worden gevraagd deze met de politie te delen om het onderzoek verder te ondersteunen.